Tilke slibuje do budoucna náročnější tratě
Německý architekt závodních okruhů Hermann Tilke slíbil fanouškům Formule 1, že jeho příští díla, která mají v blízké budoucnosti přibýt do kalendáře, budou pro jezdce větší výzvou a divákům tedy nabídnou zajímavější zážitek.
Seznam velkých cen Formule 1 se má v následujících letech rozšířit o další země a Tilke prozradil, že od Bernieho Ecclestonea dostal povolení více popustit uzdu své fantazie a navrhnout atraktivnější okruhy.
"Jednal jsem o spoustě věcí a i Bernie Ecclestone přišel se spoustou dobrých návrhů," řekl Tilke. "Má na to dobrý náhled. Teď jdeme více na hranu, než před několika lety, co se týče převýšení a typů zatáček, které navrhujeme."
Už jeho poslední dílo, trať v Austinu pro Velkou cenu USA, má být skutečně zajímavým a adrenalinovým okruhem. Nabízí totiž řadu převýšení a rychlých náročných zatáček.
Mnohá Tilkeho díla však bývají fanoušky Formule 1 kritizována, Němec se ale hájí tím, že při navrhování okruhu bývá svázán řadou omezení, která musí dodržet, ať už se jedná o bezpečnost vyžadovanou FIA, požadavky investorů nebo finanční rozpočet.
"Je složité lidem říct, co jsme měli na mysli, jaká byla omezení a jaké nástroje jsme měli k dispozici," vysvětlil Tilke.
"Například, dnes jsou potřeba únikové zóny. FIA nepřijme trať bez únikových zón. Mít široké únikové zóny není dobré pro výhled a je to dost odlišné od starých okruhů, kde byla hned vedle trati svodidla. Bývalo to úplně jiné, ale v naší době už není možné to takhle dělat.
Pak, nezapomeňte, většina investorů tam chce mít také motocykly. A motocykly potřebují ještě větší únikové zóny, navíc jiné typy. A v některých zatáčkách, kde Formule 1 nebo auta nepotřebují žádnou únikovou zónu, motocykly ano. Pak to lidé kritizují a říkají, že je hloupé mít tady únikovou zónu.
Není možné potěšit všechny. Nový A1-Ring byl vždycky při závodech divácky atraktivní, nejen u Formule 1, ale také u DTM a vůbec. Ale na začátku, když jsme ho postavili, všichni říkali, 'Co jste to udělali? To je strašná trať!' a tak. Pak ale všichni po nějaké době změnili názor a i jezdcům se to líbilo."
Zdroj: Autosport