SVC Náchod a cestování po jihu - FIA European Cup

17.09.2010 04:14

Ve dvou prvních víkendech měsíce srpna se vydal SVC Náchod, tedy v ten moment Czech National Team, na dva po sobě jdoucí závody na jih Evropy, a to konkrétně do slovinského Lučine a italského Gubbia.

 

 

Team ve složení Vladimír Vitver,  jeho dcera Lucie, Radek Lux, Martin Černý, Jan a Žaneta Čermákovi, ti včetně jejich desetiměsíčního juniora Honzy.

První závod se uskutečnil ve slovinském Lučine na trati měřící 4 kilometry. Povrch této trati je velice nerovný, Lotus WR-9 pod taktovkou reprezentanta Vladimíra zdolával bezpečně jak skoky způsobené nerovností povrchu,  tak i přechody různých druhů asfaltu.  Slovinsko je známo vápencovými přísadami v živičném povrchu silnice, který dělají povrch velice kluzký, tedy hlavně za vlhka či deště.


 
Od tréninkových jízd sázka na momentální předpověď počasí. S těmito nástrahami se ale team vypořádal velice dobře, zvolil vždy správné nastavení vozu i směs pneumatik značky Dunlop.    V tréninkových jízdách skončil na prvním místě ve třídě E1-2000 a druhém místě ve skupině E1 bez rozdílu objemu válců motoru.
 
V neděli při závodních jízdách se situace opakovala jako „přes kopírák“. Z důvodu předpisů pro délku trati museli  jezdci absolvovat tři jízdy. V první jízdě zajel Vladimír druhý nejlepší čas a najel si velice slušný náskok, v druhé jízdě to trošičku přepálil, dostal se mimo trať a pohodlný náskok ztratil, pak tedy rozhodovala poslední jízda, ve které Vladimír ustál útok domácí jedničky Sašo Horvata a v součtu to stačilo na 1. místo ve dvoulitrové třídě, na druhé místo ve skupině E1 bez rozdílu obsahu a 5. místo absolutně.


 
Z Lučine pokračoval team do italského Gubbia na soutěž pod názvem Trofeo Luigi Fagioli, shodou okolností na závod započítávaný do FIA European Cup regionu 1.
 
Startovní listina i tratě v Itálii jasně ukazují, proč team SVC řadí závody v této zemi na vrchol závodění - kdo nezávodil v Itálii, tak nepochopí… Je pravdou, že se team poslední dobou setkává  s tím, že pořadatelé jak ve Slovinsku tak i v Itálii neustále zařazují vozidlo do jiných tříd, což se odehrálo bohužel i na tomto závodě v Itálii. Jakákoliv snaha, jak ústní tak písemná, nic nezmohla. To je druhá strana skvělých tratí, aut i zhruba 264 startujících. Tak se klidně stane, že dvoulitrovou třídu v International E1 vyhraje Pissano na VW Golf třídy E1-1600, který skončil za našim vozidlem. Na výsledky nejde podat protest, protože se objevily na nástěnce až po možnosti odvolání a činovníci závodu nevládnou úředním jazykem – tj. tím anglickým -  protože u jižních národů nikdo jinak než italsky nepromluví.


 
Ale zpět k závodům. V první tréninkové jízdě se Vladimír seznamoval s tratí a v druhé jízdě se jeho vůz Lotus WR-9/2 na trati poprvé zastavil díky technické závadě na elektronice. Tuto závadu se podařilo za přihlížení mechaniků týmu Lea Isolaniho opravit. Absence druhého tréninku na neznámé trati se, bohužel, projevila v závodních jízdách. Vladimír stahoval každou jízdou časy po vteřinách, ale díky neznalosti trati se musel poprvé v sezóně sklonit před dvoulitrovým vozem - továrním speciálem Alfa Romeo. To stačilo jen na druhé místo ve třídě do dvou litrů. Pokud ale zhodnotíme seznam zvučných jmen, vozu a 264 přihlášených tak skončit celkově druhý ve dvoulitrech, druhý v poháru FIA a devátý celkově v E1 bez rozdílu tříd a 45. absolutně, musíme říci, že je to velký úspěch a SVC Náchod Motorsport prokázal, že má jedno z nejrychlejších dvoulitrových aut v Evropě a ve spojení s jezdcem a konstruktérem V. Vitverem „pozávidí“ daleko silnější vozy, jako jsou třeba BMW, Alfa Romeo, Lancie,…..


 
Tímto SVC Náchod Motorsport děkuje sponzorům za podporu a umožnění vynikat na těchto závodech.